Polityka prywatności
Polityka prywatności Wrocławskiego Teatru Lalek
Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych Wrocławskiemu Teatrowi Lalek przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez serwis https://teatrlalek.wroclaw.pl oraz https://vod.teatrlalek.wroclaw.pl
- Jako Administrator danych informujemy, że zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 Organizator przekazuje szczegółowe informacje dotyczące warunków przetwarzania danych wskazanych w niniejszym Regulaminie dot. sprzedaży i rezerwacji biletów.
- Dane Administratora
Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe jest Wrocławski Teatr Lalek z siedziba przy pl. Teatralnym 4 we Wrocławiu.
- Dane kontaktowe
Jeżeli chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat sposobu przetwarzania Twoich danych osobowych Instytucji, skontaktuj się z nami pod adresem mailowym: sekretariat@teatrlalek.wroclaw.pl. Jednocześnie informujemy, że wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych osobowych w osobie: Natalii Miłostan tel. 697 310 309 email: iod@teatrlalek.wroclaw.pl
- Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowycH.
a) Na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 lit a ) RODO Instytucja może przetwarzać Twoje dane, ponieważ kupując bilet na Wydarzenie udzieliłeś Nam zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach związanych z promowaniem Wydarzenia, promocji i reklamy Organizatora oraz potwierdzenia realizacji obowiązków statutowych Organizatora,
b) Na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) Twoje dane mogą być także przetwarzane na podstawie naszego uzasadnionego interesu tj. zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na terenie zakładu pracy oraz wokół niego, a także w celu zapewnienia ochrony mienia, zgodnie z art. 5 i art. 6 ust. 1 pkt c i f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L.2016.119.1) oraz na podstawie art. 22 (2) ustawy z dnia 26 czerwca 1964 r. Kodeks Pracy (Dz.|U. z 2018r., poz. 917 ze zm.), wprowadza się monitoring wizyjny w części publicznej Instytucji tj. ciągach komunikacyjnych oraz terenach zewnętrznych polegający na rejestracji obrazu w czasie rzeczywistym.
c) Twoje dane mogą być także przetwarzane na podstawie realizowanego przez nas zadania publicznego w zakresie funkcjonowania zadań instytucji kultury (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), przy czym naszym zadaniem jest możliwość świadczenia na Twoją rzecz naszych usług kulturalnych wynikających ze statutu oraz ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
d) Materiały pozyskane z monitoringu wizyjnego będą wykorzystane wyłącznie w celu określonym w powyżej.
e) Dostęp do materiałów pozyskanych z monitoringu wizyjnego mają jedynie osoby, które są upoważnione do przetwarzania zawartych tam danych.
- Odbiorcy danych osobowych
Dostęp do Twoich danych osobowych będzie przysługiwał upoważnionym pracownikom Instytucji, administratorom systemów informatycznych, którzy świadczą na naszą rzecz usługi informatyczne, podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi księgowo – podatkowe, dodatkowo wszelkie podmioty, którym powierzyliśmy przetwarzanie danych osobowych na podstawie obowiązujących umów oraz służby sanitarne.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy
- Okres przetwarzania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane:
a) przez czas, w jakim możliwe jest dochodzenie roszczeń związanych z wiążącą nas umową kupna sprzedaży towaru, uczestniczenia w zajęciach, koncertach i innych wydarzeniach, świadczenia innych usług na Twoją rzecz.
b) do czasu cofnięcia Twojej zgody, w tym zakresie dotyczącym działań marketingowych i reklamowych. Zgodę w tym zakresie możesz cofnąć w każdym momencie, np. informując nas o tym za pośrednictwem maila: sekretariat@teatrlalek.wroclaw.pl Nie będzie jednak miało to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
c) do czasu wyrażenia sprzeciwu w zakresie dotyczącym działań związanych z naszym uzasadnionym interesem.
d)Ponadto, w celu rozliczalności będziemy przechowywać dane przez okres, w którym Instytucja zobowiązana jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych, w tym umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.
e) w zakresie danych osobowych dot. wizerunku oraz osób biorących udział w Wydarzenia nie krócej niż 10 lat w celach archiwizacyjnych i promocyjnych dotyczących działalności statutowej Organizatora
f) Materiały pozyskane z monitoringu będą przechowywane przez okres do 3 miesięcy od rejestracji, po upływie którego będą niszczone w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.
- Zakres uprawnień
Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Profilowanie
W oparciu o Twoje dane osobowe nie będą podejmowane żadne zautomatyzowane decyzje, tj. nie będą one podlegały profilowaniu.
- Skarga do organu nadzorczego
Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wszystkie zbierane przez Instytucję dane chronione są z użyciem racjonalnych środków technicznych i organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieupoważnionych lub ich nieupoważnionym wykorzystaniem.
- W związku ze składaniem oświadczeń oraz przetwarzaniem danych osobowych przez Teatr informujemy, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE:
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Wrocławski Teatr Lalek z siedzibą pl. Teatralny 4, 50-051 Wrocław
b) U Administratora został powołany Inspektor Ochrony Danych. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem w następujący sposób:
- poprzez e-mail: natalia@prudenspdp.pl
- listownie: Wrocławski Teatr Lalek z siedzibą pl. Teatralny 4, 50-051 Wrocław
c) Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
- w przypadku danych zwykłych: art. 6 ust. 1 lit. d RODO tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w tym wytycznymi dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce Ministerstwa Kulturyi Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
- w przypadku danych szczególnej kategorii : art. 9 ust. 2 lit. c RODO tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody,
- art. 9 ust. 2 lit. i RODO tj. gdy przetwarzanie danych jest konieczne ze względu na istotny interes publiczny w dziedzinie zdrowia publicznego.
d) Powyższe podstawy prawne uprawniają Administratora Danych do:
- przeprowadzania wywiadów i żądania składania oświadczeń dotyczących w szczególności informacji na temat obowiązkowi poddania się kwarantannie, informacji o stanie zdrowia uczestników wydarzeń artystycznych/spektakli,
- uzyskiwania informacji dotyczących konieczności podjęcia przez Administratora działań prewencyjnych w zakresie rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID -19
- udostępniania danych osobowych uprawnionym organom i instytucjom, w tym właściwym służbom sanitarnym
e) Celem przetwarzania danych jest zapobieganie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19, ochrona zdrowia i życia osób, których dane dotyczą, zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom wydarzeń, pracownikom, współpracownikom Administratora Danych.
f) Dane osobowe przetwarzane będą przez okres 2 tygodni lub w prawnie uzasadnionych przypadkach do czasu:
- ustania celu przetwarzania,
- wykonania obowiązków nałożonych na Administratora wynikających z przepisów prawa.
g) Dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym służbom porządkowym, Państwowej Inspekcji Sanitarnej GIS.
h) Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
i) W związku z przetwarzaniem Państwa danych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do treści danych,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia skargi do PUODO ( adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawne.
- Dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani nie będą profilowane.